پژوهشی که به تازگی راجع به شناسایی شاخصهای تبلیغات در حوزه دیداری و شنیداری در کشور انجام شده است هست، نشان میدهد آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی، کمترین تاثی
تاثیر پایین آگهی های تلویزیونی با رویکرد فرهنگی بر مخاطبان
عبارات مهم : مخاطب
به گزارش مهر، پژوهشی که به تازگی راجع به شناسایی شاخص های تبلیغات در حوزه دیداری و شنیداری در کشور انجام شده است هست، به یافته های جالبی راجع به میزان تاثیرگذاری تبلیغات بر مخاطبان رسیده است.
بر اساس این پژوهش که به وسیله «بهناز سیکارچی» دانش آموخته علوم ارتباطات اجتماعی انجام شده است و آخر نامه مقطع کارشناسی ارشد او در دانشگاه آزاد اسلامی پایتخت کشور عزیزمان ایران شرق هست، آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی، از نظر تاثیرگذاری بر مخاطب در پایین ترین سطح واقع شده است است و آگهی تلویزیونی با رویکرد انیمیشن هم با کسب اولویت نخست، موثرترین سبک تبلیغی قلمداد می آید.
بهناز سیکارچی در این باره به خبرنگار مهر گفت: امروزه ما با تبلیغات محیطی و بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی که معمولاً در بزرگراه ها راه اندازی می شود، بسیار سر و کار داریم و اینکه بر چه اساس به بعضی از موارد این تبلیغات، کُد اکران داده می شود و به بعضی داده نمی شود و اساساً قوانین و مقررات در این زمینه، چگونه هست، موضوعی بود که من را مجاب به انجام این تحقیق کرد.
تاثیر پایین آگهیهای تلویزیونی با رویکرد فرهنگی بر مخاطبان
در تبلیغات تلویزیونی ایران، انیمیشن بیشترین و فیلم های آموزشی کمترین میزان تأثیر را بر مخاطب دارند
وی با اشاره به ۸ مدل تبلیغات تجاری مشمول بر فیلم تبلیغاتی، فیلم سینمایی، آنونس، پاکدست، آگهی تلویزیونی (فرهنگی)، آگهی تلویزیونی (آموزشی)، آگهی تلویزیونی (رئال) و آگهی تلویزیونی (انیمیشن)، گفت: در این تحقیق، ابعاد مبتنی بر مدل های یادشده تجزیه و تحلیل، و تاثیر هر یک بر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی مورد آزمون قرار گرفت.
این دانش آموخته علوم ارتباطات اجتماعی افزود: در نهایت مشخص شد آگهی با رویکرد رئال، انیمیشن، آگهی تلویزیونی با رویکرد آموزشی، آنونس، فیلم سینمایی و فیلم تبلیغاتی جزء شاخص های موثر بر تبلیغات دیداری و شنیداری هستند و هر یک به تنهایی بر تبلیغات دیداری و شنیداری تاثیر دارند.
همچنین به گفته این پژوهشگر حوزه ارتباطات، پادکست و آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی (هر یک به تنهایی) بر تبلیغات تاثیر ندارند و این پژوهش نشان داد که انیمیشن نخستین رتبه را به خود تخصیص داده شده است داده است.
سیکارچی سپس به بیان بعضی از نتیجه های این تحقیق پرداخت و یادآور شد: نتیجه های این پژوهش نشان می دهد که انیمیشن نسبت به سایر متغیرهای مورد بررسی، دارای بیشترین تأثیر و فیلم های آموزشی نسبت به سایر متغیرهای مورد بررسی، کمترین میزان تأثیر را در مخاطب دارند.
پژوهشی که به تازگی راجع به شناسایی شاخصهای تبلیغات در حوزه دیداری و شنیداری در کشور انجام شده است هست، نشان میدهد آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی، کمترین تاثی
واژه های کلیدی: مخاطب | آموزشی | انیمیشن | تبلیغات | انیمیشن | تبلیغات | تاثیرگذاری | اخبار فرهنگی و هنری
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...